Denna webbsida innehåller information om alkoholdrycker. För att besöka denna webbplats måste du vara 25 år eller äldre.
Sofiero.
Ser man tillbaka och analyserar, vilket man alltid skall göra, är det ändå svårt att hitta en rimlig förklaring. När man skall kartlägga målgruppen, går det inte att dela in marknaden. Det går inte att göra en målgruppsdefinition, då denna grupp skulle bli så stor.
Jag har pratat medinköpare, reklambyråer, trendsättare, ja folk från de flesta områden och en sak som återkommer som den bidragande orsaken är smaken. Sofiero uppfattas helt enkelt som ett gott öl. Det gläder mig givetvis väldigt mycket.
Vår bryggmästare lyckades redan från början med att göra ett riktigt lageröl och det utan att spara på någonting vad det gäller råvaror.
Hela idén från början var att göra ett öl som många kan dricka, alltså ett gott, ljust lageröl. Och detta har vi lyckats med!
Utöver smaken så tror jag att en bidragande orsak till dess framgång är att vi hållit enkelheten. Vi har inte krånglat till det med hur ölet skall drickas eller vad det passar bäst till. Det svåraste är faktiskt just att hålla en enkelhet i sitt budskap.
Summa summarum, att brygga ett jättegott öl som alla gillar och hålla enkelheten i marknadsföringen har för oss varit en jättesuccé.
Trevlig helg!
/Peter Bronsman, VD Kopparbergs Bryggeri AB