Denna webbsida innehåller information om alkoholdrycker. För att besöka denna webbplats måste du vara 25 år eller äldre.
Svart och guld
Jag kommer ihåg hur vår dåvarande designer Göran Larsson sa till mig: Peter, lova mig nu att du inte ändrar, utan alltid håller dig till svart och guld! Och nu nästan 20 år senare har vi faktiskt lyckats hålla samma linje på vår ciderlogga. Det har inte varit lätt kan jag lova, eftersom det hela tiden funnits folk som legat på och kommit med diverse nya förslag på hur vi skall göra om loggan. Allt från att ta fram den i en annan färgställning till att modernisera den.
När man tänker på det idag så är jag övertygad om att vi gjort rätt då valt att hålla samma linje vad det gäller vår logga. För det är nog en av många anledningar till att vi i de flesta mätningar får en hög igenkänning på vår logga. I många mätningar kommer det faktiskt fram att folk tycker att just svart och guld kännetecknar svensk cider.
Så en av de saker som jag är mest stolt över är att jag och mitt marknadsteam stått på oss och inte ändrat.
Trevlig helg!
Peter Bronsman, VD Kopparbergs Bryggeri AB